Thursday 19 December 2013

kuli jerr

assalamualaikum




ola!
lama sudah rasanya tak update blog nih.
fuh! fuh! fuh!
*tiup habuk
kihkih

4 bulan dah berlalu sejak mula kerja.
macam-macam dah jadi sepanjang tempoh ni..
hari ni juga.. macam-macam dah terjadi.
sana sini marah dan push
nak kan barang mereka cepat sampai
suruh telefon orang tuh, jumpa orang nih
kenapa barang tak sampai lagi
ke mana hilangnya pr yg bertarikh 2 minggu lepas
di mana salahnya
pending di mana
sudahnya
aku stress.

aku bersembang dengan jah tadi
luah perasaan kononnyee
kata jah " inilah realiti dunia keja sebenanya"
masing-masing nak kan barang order cepat sampai
sudahnya.. bila tak dapat
memang jadi lauk bagi posmen dan kuli macam aku ni
ya..
akulah si kuli
akulah si posmen
akulah si kerani
akulah si pelukis plan
akulah semua...
kuli sahaja..

by petang
keja setel
aku pulang ke rumah 
dengan rasa beban yg bertingkat-tingkat memenuhi jiwa.
aku terfikir.. fikir dan fikir..
aku ingin ke tempat lain..
tapi.. adakah rezeki untuk diriku... 

oklah.
sedap gak layan hantu kak limah nih.
bai bai!!

No comments:

Post a Comment