Wednesday 14 August 2013

kuli-kuli

Assalamualaikum!




ola!
lama sudah rasa tak update blog ni.
sempena banyak waktu senggang ni....
so, nak story sikit pasal pengalaman aku bekerja di bulan Ramadhan.


aku start kerja 9/7/2013
sebagai promoter & cashier di sebuah butik.
hari tu juga besday abah.
so... aku kerja sebulan ja.
2 hari before raya aku berhenti.
hehe...


mula-mula memang macam kekok juga.
iyelah nak approach customer supaya beli barang.
sampaikan aku kene tegur dengan bos..
tak pandai tarik customer.
hish.


down sungguh hari tu...
hari tu juga hari ke tiga aku bekerja.
tapi aku teruskan jugak kerja aku..
aku amek apa yang bos cakap tu sebagai cabaran!
dannnn... aku buat kerja ikut kepala aku.
hehehe..


maksudnya ikut style aku la layan customer... ^^
akhirnyaaaa... aku makin expert tarik customer.
hampir beberapa kali jugak,, aku dapat buat sale dalam 300 to 500.
awesome kannn?
hehehe...


tapi... 
kerja aku dari jam 10am hingga jam 9pm..
1 week before raya..
butik tutup lambat.. ade sekali tu tutup pukul 12.
cuti pun..
seminggu sekali sahaja.
dan sepanjang bekerja sebulan ni..
aku juz cuti 2 hari sahaja...
penat..
memang penat..
sampai sakit-sakit tumit ni merekah.


tapi,
aku enjoy kerja aku.
kakak di tempat kerja juga layan aku dengan baik.
akhirnya..
aku ambil keputusan untuk berhenti kerja.
2 hari sebelum hari raya.
bukanlah saja-saja aku ambil keputusan ni..
ada sebabnya..
tak perlulah dinyatakan disini.
cukup aku katakan..


aku kini penanam anggur kembali!!
-_-"


ok, salam mahgrib.
bye.

No comments:

Post a Comment